Τι χρειάζεται για την έναρξη E-shop | Project57 Blog

Πολλοί άνθρωποι, από το χώρο του εμπορίου, αλλά ακόμη κι από ήδη υπάρχοντα φυσικά καταστήματα, ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ένα δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα. Η συνεχής αύξηση των καταναλωτών που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους online, οδηγεί στην ανάγκη για δημιουργία eshop για κάθε επιχείρηση.

Η κάθε επιχείρηση που θέλει να καταστεί ανταγωνιστική στην αγορά, θα πρέπει να αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία που της δίνονται. Με μια φράση, τις “διαδικτυακές πωλήσεις”.

Όμως, τι ακριβώς χρειάζεται και πόσο εύκολα μπορεί να ανοίξει κάποιος το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα, για να ξεκινήσει αυτή τη δραστηριότητα;

Πάμε λοιπόν να δούμε!

Τι χρειάζεται για την έναρξη E-shop;

ΕΝΑΡΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Δηλαδή θα πρέπει να κάνετε έναρξη επαγγέλματος στην εφορία. Για εσάς που έχετε επιχείρηση όλα είναι πιο εύκολα, αφού έχετε κάνει έναρξη στην εφορία. Ο «ΚΑΔ» καθορίζεται από το αντικείμενο της κάθε επιχείρησης όπως και με τα φυσικά κατάστημα-μαγαζιά.
Δεν υφίσταται συγκεκριμένος «ΚΑΔ» αποκλειστικά για online shops.

Όσοι από εσάς δεν έχετε μια επιχείρηση / εταιρεία στο όνομά σας, θα πρέπει να δημιουργήσετε, προκειμένου να μπορείτε να εκδίδετε αποδείξεις, παραστατικά πώλησης και όλα τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται από την ελληνική νομοθεσία.
Οι επιλογές για την ίδρυση της νέας επιχείρησης είναι (Ατομική, ΟΕ, ΕΕ κλπ.).

Προσωρινή εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και έλεγχος της επιθυμητής επωνυμίας. Στην περίπτωση των eshop μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ επαγγελματικού και εμπορικού επιμελητηρίου.

Τα βήματα που απαιτούνται είναι:
● Βεβαίωση εγγραφής στον ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ / ΟΑΕΕ) η οποία θα προσκομισθεί στη συνέχεια στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
● Έναρξη στην εφορία και απόκτηση ΑΦΜ.
● Οριστική εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και καταχώρησή της στο γενικό εμπορικό μητρώο (ΓΕΜΗ).
● Επιπλέον, θα χρειαστείτε ταμειακή μηχανή ή κάποιο φορολογικό πρόγραμμα για την έκδοση αποδείξεων και φυσικά διασύνδεση με την πλατφόρμα myData για την καταχώρηση εσόδων – εξόδων της επιχείρησης, στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ.

Σχετικά με την έδρα της επιχείρησης, το πλεονέκτημα κάποιου που θέλει να έχει μόνο Eshop, είναι ότι το φυσικό κατάστημα, δεν είναι προαπαιτούμενο.
Αυτό που θα χρειαστείτε, είναι ένας χώρος ως αποθήκη, από όπου θα «αποθηκεύετε» και θα διαχειρίζεστε τα προϊόντα σας.
Αυτό θα χαρακτηριστεί ως νόμιμη έδρα της επιχείρησης.

Για περισσότερες πληροφορίες και λύσεις στις απορίες που δημιουργούνται, επικοινωνήστε με ένα σύμβουλο επιχειρήσεων ή κάποιον λογιστή.

ΕΥΡΕΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ E- SHOP

Δηλαδή, ποιος και από που, θα είναι αυτός που θα προμηθεύεστε τα προϊόντα που θα πουλάτε.
Επίσης, ποια και από πού θα είναι τα υλικά που θα χρησιμοποιείτε, αν πρόκειται για χειροποίητες δημιουργίες, δικά σας προϊόντα ή κατασκευές.
Τέλος, ποια και πως θα είναι η συσκευασία του προϊόντος σας.

Η αναζήτηση για τον κατάλληλο προμηθευτή, αποτελεί ένα υψίστης σημασίας βήμα.
Εάν δεν κατασκευάζετε οι ίδιοι τα προϊόντα που πουλάτε, θα πρέπει να κάνετε μια πολύ καλή συνεργασία και συμφέρουσα με κάποιον προμηθευτή.
Βασικό που θα πρέπει να προσέξετε είναι οι τιμές χονδρικής που θα σας δώσει ο πιθανός προμηθευτής, αλλά και ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων σε εσάς.
Ο χρόνος παράδοσης έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς θα αφορά και την παράδοση στον πελάτη σας.
Για να μην εκτεθείτε στον πελάτη σας θα ήταν προτιμότερο να διαθέτετε εσείς ένα στοκ προϊόντων έτσι ώστε να κάνετε την παράδοση το συντομότερο δυνατό.

Αν δεν μπορείτε να ανταπεξέλθετε σε όλο των όγκο των προϊόντων που πουλάτε, τότε επιλέξτε να «στοκάρετε» τα προϊόντα (best sellers), δηλαδή τα προϊόντα που πουλάνε περισσότερο.
Επίσης κάτι που θα πρέπει να ρωτήσετε τον προμηθευτή που θέλετε να συνεργαστείτε, είναι εάν μπορεί να σας παρέχει ένα αρχείο CSV ή XML με τα προϊόντα που διαθέτει. Πρόκειται για ένα αρχείο το οποίο περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες όλων των προϊόντων, όπως:

● Όνομα προϊόντος
● Περιγραφή
● Χαρακτηριστικά προϊόντος
● Σειριακό αριθμό
● Κατασκευαστή κλπ.

Όλα τα παραπάνω, θα βοηθήσουν στη μαζική είσοδο των προϊόντων, σας στο eshop.
Ειδικά το τελευταίο (CSV – XML) σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο, ιδιαιτέρως όταν πρόκειται για μεγάλο όγκο προϊόντων. Άλλες φορές πάλι, μπορεί να δυσκολέψει αρκετά την διαδικασία (αναλόγως πάντα τον προμηθευτή)

Για όλες αυτές τις λεπτομέρειες και για πολλές άλλες ακόμη, θα ενημερωθείτε από την εταιρεία που θα αναλάβει την υλοποίηση του project σας.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ COURIER

Θα πρέπει να επιλέξετε ποια θα είναι η εταιρεία ή οποία θα μεταφέρει τα προϊόντα από εσάς στους πελάτες σας.
Οι διαθέσιμες επιλογές εταιρειών courier είναι πραγματικά πολλές.
Η καλύτερη λύση είναι να κάνετε μια σύντομη έρευνα της αγοράς και να ζητήσετε προσφορά αν όχι απ’ όλες, από τις περισσότερες.

Μερικές από τις πιο γνωστές και αξιόπιστες εταιρείες ταχυμεταφορών στην Ελλάδα είναι :

● ACS
● Γενική Ταχυδρομική
● ΕΛΤΑ Courier
● Speedex κ.α.

Μερικά πολύ βασικά κριτήρια επιλογής, πέραν του κόστος αποστολής, θα πρέπει να είναι:

● Η φήμη και αξιοπιστία της μεταφορικής εταιρείας
● Οι περιοχές πλήρους κάλυψης πανελλαδικά
● Οι δυσπρόσιτες περιοχές
● Οι απομακρυσμένες περιοχές (εάν τις κατατάσσουν έτσι)
● Η αμεσότητα και οι χρόνοι παραλαβής και παράδοσης στο πελάτη
● Το σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου των αποστολών ( tracking system), που προφανώς θα πρέπει να υπάρχει ώστε να γίνει διασύνδεση με το eshop
● Η πολιτική και το κόστος επιστροφών
● Η δυνατότητα παράδοσης για το Σάββατο αλλά και τις αργίες

Φροντίστε να παρέχετε στους πελάτες σας εναλλακτικούς τρόπους αποστολής παρέχοντας όλες τις επιλογές.

ΤΡΟΠΟΙ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

Όσο σημαντικοί είναι οι τρόποι αποστολής, άλλο τόσο σημαντικοί είναι και διαθέσιμες επιλογές στους τρόπους πληρωμής.
Έχουμε δύο βασικές επιλογές, για τις πληρωμές:

Online
Είναι οι πληρωμές που ολοκληρώνονται μέσα από το eshop, με την διασύνδεση του eshop με το αντίστοιχο σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών κάθε τράπεζας.

Μερικά δημοφιλή συστήματα πληρωμών της Ελλάδας είναι:

● Ελληνικές τράπεζες για πληρωμή με χρεωστική/πιστωτική κάρτα (Πειραιώς, Alphabank, Eurobank, Εθνική), που συνδέονται άρτια με την ιστοσελίδα.
● Επιπλέον επιλογές είναι, (Paypal, Skrill, Viva Wallet, EveryPay κ.α).
● IRIS Online Payments, είναι η νέα δυνατότητα με άμεση πληρωμή των αγορών από το ηλεκτρονικό κατάστημα, μέσω e-banking και συμπεριλαμβάνονται όλες οι παραπάνω τράπεζες.

Offline
Αφορά τις πληρωμές που πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση της παραγγελίας, εκτός του eshop. Οι συγκεκριμένοι μέθοδοι πληρωμής, απαιτούν περισσότερο χρόνο για την διαδικασία ολοκλήρωσης, καθώς και την επιβεβαίωσης της πληρωμής από τους διαχειριστές του καταστήματος.
Παρόλη την άνοδο και την εξέλιξη του e-commerce, οι offline πληρωμές παραμένουν δημοφιλείς επιλογές στην Ελλάδα. Αυτό συμβαίνει διότι οι Έλληνες καταναλωτές τις θεωρούν ως πιο «ασφαλείς » και πιο σίγουρες μεθόδους πληρωμής.

Οι πιο γνωστές offline μέθοδοι πληρωμών είναι οι:

● Τραπεζική κατάθεση
● Αντικαταβολή
● Πληρωμή και παραλαβή από το κατάστημα

Περισσότερες λεπτομέρειες αναζητήστε στα website των τραπεζών / εταιρειών ή ζητήστε πληροφορίες από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ E-SHOP

Πρόκειται για τη δημιουργία του online καταστήματός σας. Όλες οι παραπάνω πληροφορίες που προαναφέρθηκαν, θα αρχίσουν τώρα να υλοποιούνται και να γίνονται λειτουργικά. Αφού έχετε πραγματοποιήσει όλα τα προηγούμενα βήματα, αυτό που θα πρέπει τώρα να κάνετε, είναι να βρείτε μια εταιρεία ώστε να αναλάβει να σας καθοδηγήσει, στην υλοποίηση του project σας.

Η επιλογή αυτής της εταιρείας αποτελεί τον πιο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ παράγοντα για την πορεία της επιχείρησής σας.
Φροντίστε ώστε το ξεκίνημά σας να γίνει με μεθοδικότητα, σωστό πλάνο και προετοιμασία έχοντας δίπλα σας τους κατάλληλους και έμπειρους συνεργάτες.
Επιλέξτε την κατάλληλη για εσάς πλατφόρμα, όπου θα δημιουργήσετε το eshop σας. Είναι από τα κυριότερα βήματα που έχετε να κάνετε. Και πάντα να έχετε στο μυαλό σας την μελλοντική επέκταση και την πιθανή πορεία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Να είστε βέβαιοι πως η πλατφόρμα που θα επιλέξετε να βασιστεί η ιστοσελίδα σας, υποστηρίζει όλα τα απαραίτητα τεχνικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται και μπορεί εύκολα να δεχθεί τροποποίηση. Τέλος, να μπορεί να επεκταθεί σύμφωνα με την άνοδο και τις απαιτήσεις της επιχείρησής σας.

Αν το CMS που θα επιλέξετε δεν καταφέρει να ανταπεξέλθει στις αυξανόμενες λειτουργικές απαιτήσεις σας, θα αναγκαστείτε πολύ σύντομα να προβείτε σε μια νέα πιο σύγχρονη λύση.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ CMS ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ E-SHOP

● WooCommerce
● Prestashop
● Magento
● OpenCart
● Shopify κ.α

Δείτε εδώ πληροφορίες για την CMS πλατφόρμα που επιλέγουμε εμείς να χρησιμοποιούμε.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΕΛΑΤΩΝ

Η υποστήριξη των πελατών σας, είναι το Α και το Ω. Αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες της επιχείρησής και δεν πρέπει να παραλείπεται.
Από τη στιγμή που το eshop λειτουργεί 24 ώρες 7 ημέρες την εβδομάδα, όπως καταλαβαίνετε, θα πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη εξυπηρέτηση – υποστήριξη. Αν όχι όλες τις ώρες (ανάλογα πάντα και με το κλάδο), θα πρέπει να είστε εκεί και κάποιες ώρες, πέραν από το συνηθισμένο ωράριο καταστημάτων.

Για να το πετύχετε αυτό, υπάρχει πληθώρα επιλογών που μπορείτε να επιλέξετε:

● Τηλεφωνική εξυπηρέτηση ή τηλεφωνικό κέντρο
● Live Chat μέσω της ιστοσελίδας σας
● Κάποια help desk πλατφόρμα
● Επικοινωνία μέσω Facebook Messenger
● Email (Αυτό θεωρείται αυτονόητο)

Να θυμάστε πως ο Νο1 κανόνας για ένα ποιητικό customer support, είναι η ΑΜΕΣΗ ανταπόκριση και η επίλυση σε όλα τα αιτήματα των πελατών σας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ – DIGITAL MARKETING

Το τελευταίο αλλά πολύ βασικό βήμα είναι η προώθηση του e-shop, και η διαφήμιση. Με 2 λέξεις το Digital Marketing.
Το Digital Marketing είναι αυτό, που θα φέρει τη κίνηση, την αναγνωρισιμότητα και ταυτόχρονα τις πωλήσεις στην ιστοσελίδα σας που αυτό είναι και το ζητούμενο.
Για μια εξαιρετική προβολή και προώθηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, θα χρειαστείτε μια προετοιμασία και μια στρατηγική στοχευμένη στον στόχο που θέλετε να πετύχετε.
Θα χρειαστείτε μια ολοκληρωμένη στρατηγική Marketing κατά την οποία θα καταγραφούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία και οι ενέργειες, που θα πρέπει να ακολουθήσετε.

Μερικοί από τους τρόπους και τα κανάλια προώθησης είναι:

● Search Engine Optimization SEO (Προβολή στις μηχανές αναζήτησης)
● Search Engine Marketing (π.χ. Διαφημίσεις Google Ads)
● Social media marketing & advertising (Instagram, Facebook, Tik Tok, YouTube, Pinterest κ.α)
● Προσθήκη σε Marketplaces(Skroutz, Best Price, Etsy, Amazon, eBay κ.α)
● Email marketing
● Content marketing κ.α

Για περισσότερες πληροφορίες ενημερωθείτε από αντίστοιχες εταιρείες Marketing ή στην εταιρεία που θα αναλάβει τη Δημιουργία E-shop.

Έχοντας κατανοήσει όλα τα παραπάνω, ήρθε η ώρα να αναλάβετε δράση!
Κάντε την έρευνα σας, βρείτε τους απαραίτητους συνεργάτες, συζητήστε μαζί τους, ζητήστε τους μια προσφορά σύμφωνα πάντα με τις δικές ανάγκες.

Ήρθε ο καιρός για να υλοποιήσετε το δικό σας project.
Εάν είστε εδώ και διαβάζετε ακόμη, αυτό σημαίνει πως σας ενδιαφέρει πολύ και το χρειάζεστε ώστε να πάτε την επιχείρηση ή το όραμά σας στο επόμενο επίπεδο.

Η ομάδα της Project57, είναι εδώ για να σας βοηθήσει σε ότι χρειαστείτε και να σας καθοδηγήσει σε κάθε σας ανάγκη.

Για περισσότερες πληροφορίες και άρθρα, επισκεφθείτε το Blog μας.
Κάντε εγγραφή στη λίστα μας για να είστε πάντα ενημερωμένοι για τα νέα μας άρθρα και για πολλά ακόμη.

Μοιραστείτε με φίλους

Leave a comment

Προτιμήσεις απορρήτου
GDPR | Πολιτική απορρήτου | ασφάλεια & προσωπικά δεδομένα

Τι είναι ο «GDPR»– Ισχύουσα Νομοθεσία
Ο GDPR (General Data Protection Regulation General Data Protection Regulation )- «Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων» [Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 ΤΟΥ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016, αφορά στην διαμόρφωση ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντικαθιστά την προηγούμενη Νομοθεσία «Οδηγία 95/46/ΕΚ». Η (προηγούμενη) Οδηγία είχε ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία με το Ν. 2472/1997.

Όλες οι πληροφορίες, οι οποίες έχουν να κάνουν με τα προσωπικά δεδομένα, διασφαλίζονται ως απόρρητες με την τήρηση της νομοθεσίας για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων.