Τι είναι το SEO Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας - Project57

Τι είναι το SEO Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας

To SEO προέρχεται από τις λέξεις Search Engine Optimization ή αλλιώς βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης. Είναι τεχνικές που πραγματοποιούνται σε μια ιστοσελίδα, με στόχο να βελτιστοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει η προώθηση της “οργανικά”.

Το SEO αποτελεί την σημαντικότερη επένδυση που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση. Το όφελος για την επιχείρησή και ταυτόχρονα την ιστοσελίδα, είναι πολύ μεγαλύτερο και πιο αξιόλογο, συγκριτικά με κάποιον άλλο τρόπο προώθησης και διαφήμισης.
Ο λόγος που το λέμε αυτό είναι γιατί, μέσα από συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά θα εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας στη google.
Δηλαδή οργανικά. Όχι μέσα από πληρωμένες διαφημίσεις.

Μια στρατηγική SEO, για να θεωρείτε ολοκληρωμένη και επιτυχημένη, απαιτεί γνώσεις, και αρκετές ώρες δουλειάς. Παρ’ όλ’ αυτά, τα αποτελέσματα που θα επιφέρει σε μια επιχείρηση μόνο θετικά και δικαίωση μπορούν να είναι.

Είναι το SEO απαραίτητο;

Η προώθηση ιστοσελίδας SEO, είναι απολύτως απαραίτητη για μια αναπτυσσόμενη και κερδοφόρα επιχείρηση ανεξαρτήτως, τον κλάδο που δραστηριοποιείται. Καθημερινά εκατομμύρια αναζητήσεις γίνονται στο διαδίκτυο με σκοπό την αγορά προϊόντων, την εύρεση παροχής υπηρεσιών, την εύρεση πληροφοριών και γενικά οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε και περνάει από το μυαλό σας.

Μια στρατηγική SEO αναζητούν, ολοένα και περισσότερες εταιρείες ή καταστήματα, καθώς βλέπουν τον ανταγωνισμό να αυξάνετε διαρκώς. Ξεκινώντας μια επιχείριση την διαδικασία αυτή στην ιστοσελίδα της, απώτερος σκοπός είναι να καταφέρει να βγει στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERPS), ακόμα και στην #1 θέση. “Λογικό… Ποιος δεν το θέλει αυτό για την επιχείρηση του”.

Πως μπορείτε να το πετύχετε αυτό στο SEO;

Για να το πετύχει αυτό μια επαγγελματική ιστοσελίδα και να καταφέρει να φτάσει ακόμη και στην 1η σελίδα, χρειάζεται μια σειρά από ενέργειες, εντός και εκτός ιστοσελίδας και φυσικά… ΧΡΟΝΟ. Θα πρέπει να γνωρίζεται πως η προώθηση ιστοσελίδας είναι κάτι το οποίο έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Το SEO χρειάζεται στρατηγική, πλάνο και τακτική για να επιτευχθεί ο τελικός στόχος.

Όλα αυτά πρέπει θα πρέπει να γίνουν από κάποιον με γνώση και σύνεση, ώστε να πετύχετε θεαματικά αποτελέσματα.
Αλλιώς το μόνο που θα καταφέρνετε είναι να σπαταλήσετε, χρόνο αλλά και χρήματα.

Μαζί με την εταιρεία που θα αναλάβει, το SEO και κατασκευή ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να σχεδιαστεί ένα εξαιρετικό πλάνο, καταγράφοντας τις ανάγκες της επιχείρησής σας και αναλύοντας τον ανταγωνισμό του επαγγέλματός σας.

Στη συνέχεια θα πρέπει να σας γίνει μια παρουσίαση της στρατηγικής και των ενεργειών που προτείνεται από τον webmaster να ακολουθήσετε, εξηγώντας σας αναλυτικά και με πλήρη διαφάνεια, τι χρειάζεται και γιατί είναι απαραίτητο το κάθε ένα από αυτά τα βήματα.

Ποια η διαδικασία που απαιτεί η προώθηση ιστοσελίδας;

Οι πρακτικές για την προώθηση ιστοσελίδας, χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: Το On-Page SEO & Το Off-Page SEO.

On-Page SEO

  1. Mobile Friendly. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι πλήρως φιλική και προσβάσιμη από όλα τα κινητά και όλες τις φορητές συσκευές.
  2. Meta Τίτλος. Είναι ο τίτλος που καθορίζει μια σελίδα. Ο τίτλος αυτός εμφανίζεται και στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  3. Meta Περιγραφή. Είναι η περιγραφή της σελίδας. Εξίσου σημαντικό, όσο και ο τίτλος. Και τα δύο πρέπει να εμπεριέχουν τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά.
  4. Urls. Είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες του SEO. Πρέπει να είναι περιγραφικό, με λέξεις κλειδιά και σωστά δομημένο.
  5. Βελτιστοποίηση ταχύτητας φόρτωσης ιστοσελίδας. Μια αργή ιστοσελίδα είναι αρνητικό κριτήριο για τη Google.
  6. Βελτιστοποίηση του κώδικα της ιστοσελίδας.
  7. Εύρεση & στόχευση λέξεων – κλειδιών. Οι λέξεις κλειδιά είναι το must για το SEO διότι μέσα από αυτές, οι πελάτες ψάχνουν την πληροφορία.
  8. Δημιουργία μενού, σύμφωνα με τις λέξεις κλειδιά.
  9. Βελτιστοποίηση περιεχομένου. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι μοναδικό, πλούσιο, περιεκτικό, εννοείτε σχετικό με την επιχείρηση και να ανανεώνεται όσο πιο συχνά γίνεται. “Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς στο SEO”
  10. Δημιουργία Blog. Το blog είναι από τους καλύτερους τρόπους για ανανέωση περιεχομένου.
  11. Internal links (Εσωτερικοί σύνδεσμοι).
  12. Βελτιστοποίηση εικόνων κ.α.

Off-Page SEO

  1. Links Building. Αυτό είναι ίσως η σημαντικότερη κίνηση, για το Off-page SEO μιας ιστοσελίδας και ο δυνατότερος τρόπος να “ανεβαίνει” μια ιστοσελίδα, καθώς μέσα από αυτό τον τρόπο η Google εκλαμβάνει ότι ιστοσελίδα είναι έμπιστη.
  2. Google My Business. Αυτό πρέπει να το κάνει κάθε επιχείρηση γιατί εμπνέει πάλι εμπιστοσύνη και δείχνει στην Google και στους πελάτες φυσικά, ότι είστε μια σοβαρή και πραγματική επιχείρηση και ενδιαφέρεστε να την προωθήσετε.
  3. Social Media κ.α.

SEO & αποτελεσματικότητα;

Το SEO είναι μια μέθοδος αποτελεσματικής προώθησης υπηρεσιών, προϊόντων για μια επιχείρηση. Είναι μια διαδικασία που κατά τη δική μου γνώμη, αλλά και πολλών στο χώρο, φέρνει πολύ μεγάλη πρόοδο και εξέλιξη στην πορεία και στην κατάταξη μιας ιστοσελίδας. Εφόσον φυσικά γίνει σύμφωνα με τους ενδεδειγμένους κανονισμούς και τον τρόπο που αγαπάει και ορίζει η Google.

Να ξέρετε πως η ιστοσελίδα προορίζεται για τον άνθρωπο και για τον πελάτη ώστε να τη δει, να κρίνει, με σκοπό να αγοράσει.
Δεν πρέπει όμως να παραλείπουμε έναν κρίσιμο παράγοντα, τη Google.
Αυτό σας το λέω διότι, για να καταφέρει ο δυνητικός πελάτης να βρει την ιστοσελίδα και να μάθει για την επιχειρήσει σας, θα πρέπει πρώτα η Google να την έχει εγκρίνει, να τη θεωρεί SEO friendly, ώστε να την προβάλει στον χρήστη μέσα από τις λέξεις κλειδιά.

Ενδεικτικά αποτελέσματα της προώθησης ιστοσελίδας SEO:

  1. Αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας.
  2. Εμπιστοσύνη και αξιοπιστία.
  3. Επισκεψιμότητα από χρήστες οι οποίοι ψάχνουν για αυτό που προσφέρετε. Αυτό που θέλετε να πετύχετε μέσα από τις τεχνικές του SEO, είναι το μεγάλο ποσοστό σε κλικ το λεγόμενο CTR ή αλλιώς Click-Through Rate.
    Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τις σωστές και κατάλληλες λέξεις κλειδιά που είπαμε παραπάνω, τους τίτλους, τα meta tags, meta descriptions και κάποιες άλλες τεχνικές που θα γίνουν.

Δημιουργία και ισχυροποίηση του Brand Name.

Λόγω της σταδιακής κατάταξης της ιστοσελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα αναζητήσεων, δέχεστε μεγαλύτερο όγκο επισκέψεων, από το να ήσασταν στις τελευταίες σελίδες. Αυτό κατευθείαν μετατρέπεται σε μεγάλη έκθεση και προβολή, τόσο του brand name, όσο και των υπηρεσιών σας.

Τι είναι το SEO Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας
Δημιουργία και ισχυροποίηση του Brand Name.

Όσο περισσότερο μια ιστοσελίδα κατατάσσεται σε υψηλές θέσεις έχει περισσότερες πιθανότητες οι επισκέπτες να βλέπουν το περιεχόμενό της με αποτέλεσμα να μετατραπούν σε εν δυνάμει πελάτες και συνεργάτες σας.

SEO και απαιτούμενος χρόνος;

Κοιτάξτε θα ήθελα να είμαι ειλικρινείς απέναντι σας. Αυτή η διαδικασία όπως είπαμε και παραπάνω είναι μακροπρόθεσμη και απαιτεί χρόνο και σωστές κινήσεις για να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Κάθε ιστοσελίδα έχει διαφορετικό τρόπο και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες για να υλοποιηθεί το SEO.
Για παράδειγμα:

  • Παίζει μεγάλο ρόλο εάν είναι φτιαγμένη ήδη (π.χ 2 χρόνια πριν) και δεν έχει γίνει ποτέ βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, σε σχέση, με μια ιστοσελίδα που ξεκινάει να φτιάχνεται τώρα, σε συνδυασμό με τις τεχνικές SEO.
  • Παίζει μεγάλο ρόλο που στοχεύετε να προωθήσετε την επιχείρηση σας. Δηλαδή θα είναι σε τοπικό επίπεδο (π.χ. στο Βόλο), θα είναι πανελλαδικά, ή παγκόσμια. Αυτό μας σπρώχνει στο τρίτο παράγοντα που…
  • Είναι ο ανταγωνισμός και η δυσκολία που θα συναντήσετε για τις σωστές και κατάλληλες λέξεις που πρέπει να επιλέξετε.

Να θυμάστε. Θέλοντας να κάνετε προώθηση της επιχείρισης σας, είναι εκατοντάδες άλλοι που κάνουν την αντίστοιχη δική τους προώθηση και εκατοντάδες άλλοι που την έχουν κάνει καιρό πριν και έχουν ήδη κερδίσει κάμποσες θέσεις, παράλληλα με την εμπιστοσύνη της Google.

Όπως θα καταλαβαίνετε και μόνοι σας, η απάντηση στην ερώτηση για τον “απαιτούμενο χρόνο” δεν μπορεί να είναι στάνταρ. Τώρα αυτό που εγώ έχω να σας πω, είναι πως αν τηρηθούν οι κανόνες που πρέπει και δεν γίνονται βιαστικές και σπασμωδικές κινήσεις, θα ξεκινήσουν να φαίνονται θετικά αποτελέσματα μέσα στους επόμενους 6 με 12 μήνες.

Προώθηση ιστοσελίδας και κόστος;

Το κόστος είναι κάτι που αφορά όλους. Δεν θα σας κρυφτώ πίσω από τις λέξεις… Το κόστος δεν είναι κάτι το αμελητέο, αλλά είναι σίγουρα πολύ μικρότερο από τα οικονομικά οφέλη που θα επιφέρει στην επιχείρησής σας και στο τζίρο της, μέσα από την αύξηση του πελατολογίου και την πιθανή αύξηση των πωλήσεων.

* (Χρησιμοποιώ τον όρο “πιθανή” διότι ή αύξηση της επισκεψιμότητας με την αύξηση των πωλήσεων, διαφέρει καθώς ο πελάτης θα πρέπει να έχει μια ευχάριστη και εύκολη εμπειρία χρήστη, στην ιστοσελίδα.) Αυτό είναι ένα θέμα που αφορά την κατασκευή της ιστοσελίδας το οποίο θα αναλύσουμε σε κάποιο άλλο άρθρο.

Τέλος θα πρέπει να γνωρίζετε πως το SEO, δεν είναι μια διαδικασία που γίνεται μια φορά και μετά τέλος. Αντιθέτως απαιτεί συνεχή, ουσιώδη και διαρκή έλεγχο, παρατήρηση, διορθώσεις και αλλαγές σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς της Google.

Θα πρέπει, αυτός ο οποίος θα αναλάβει να φέρει εις πέρας μια στρατηγική SEO, να εκπαιδεύεται σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις αλλαγές που κάνει η Google στους αλγορίθμους της, να ενημερώνεται για τις σύγχρονες μεθόδους και τις νέες πρακτικές.

Για περισσότερες πληροφορίες και άρθρα, επισκεφθείτε το Blog μας.
Κάντε εγγραφή στη λίστα μας για να είστε πάντα ενημερωμένοι για τα νέα μας άρθρα και για πολλά ακόμη.

Μοιραστείτε με φίλους

Leave a comment

Προτιμήσεις απορρήτου
GDPR | Πολιτική απορρήτου | ασφάλεια & προσωπικά δεδομένα

Τι είναι ο «GDPR»– Ισχύουσα Νομοθεσία
Ο GDPR (General Data Protection Regulation General Data Protection Regulation )- «Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων» [Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 ΤΟΥ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016, αφορά στην διαμόρφωση ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντικαθιστά την προηγούμενη Νομοθεσία «Οδηγία 95/46/ΕΚ». Η (προηγούμενη) Οδηγία είχε ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία με το Ν. 2472/1997.

Όλες οι πληροφορίες, οι οποίες έχουν να κάνουν με τα προσωπικά δεδομένα, διασφαλίζονται ως απόρρητες με την τήρηση της νομοθεσίας για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων.