SEO & Κατασκευή Ιστοσελίδας

Τι είναι το SEO

Το SEO προέρχεται από τις λέξεις Search Engine Optimization ή αλλιώς βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης.
Είναι αυτό που θα βοηθήσει μια ιστοσελίδα να εμφανίζεται στις αναζητήσεις της google οργανικά. Δηλαδή χωρίς την χρήση πληρωμένης διαφήμισης.
Χάρη στον παράγοντα SEO, έχουμε μια ιστοσελίδα προσβάσιμη σε πάρα πολύ κόσμο.

Το SEO είναι αναγκαίο για όλες τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ή σκέφτονται να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα.

Συνήθως αυτό που συμβαίνει είναι, μια επιχείρηση να ξεκινάει δημιουργώντας μια ιστοσελίδα και πιστεύοντας ότι η βελτιστοποίηση & προώθηση της είναι κάτι δευτερεύον και όχι τόσο αναγκαίο. Αυτό όμως είναι μεγάλο λάθος.

SEO & Κατασκευή Ιστοσελίδας. Θα σας αναλύσω παρακάτω το γιατί πάνε μαζί.

SEO & Web Design

Από την στιγμή που μια ιστοσελίδα ολοκληρώνεται δεν θα είναι προσβάσιμη στα αποτελέσματα (SERPs), από τις μηχανές αναζήτησης. Τόσο από την Google τη μεγαλύτερη από όλες, όσο και από άλλες δευτερεύουσες. Αυτό θα πρέπει να γίνει γνωστό σε όλους.

Θα πρέπει να γνωρίζετε πως το μεγαλύτερο ποσοστό κίνησης μιας ιστοσελίδας προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης. Πράγμα που μας φανερώνει ότι μια ιστοσελίδα πρέπει να αρέσει και να είναι αγαπητή στη Google και μετά σε όλους τους υπόλοιπους.

SEO-Friendly Ιστότοπος

Μια ιστοσελίδα θα πρέπει να πληρεί κάποιες προδιαγραφές ώστε να θεωρείται SEO Friendly. Η σημαντικότερη όλων είναι να είναι προσβάσιμη και προσπελάσιμη από τον έλεγχο που κάνουν οι μηχανές αναζήτησης.

Δηλαδή τους crawlers που έρχονται στην ιστοσελίδα και ερευνούν το περιεχόμενο και τη δομή της, με αποτέλεσμα να κατατάξουν τις σελίδες στα οργανικά αποτελέσματα.

Μια SEO-friendly ιστοσελίδα, δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Αυτό εξαρτάται πολύ από το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες, τα προϊόντα και το πλήθος αυτών. Με λίγα λόγια κάθε ξεχωριστή σελίδα και κάθε ένα προϊόν ξεχωριστά, χρειάζεται να υποστεί βελτιστοποίηση, ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Δομή & Περιεχόμενο

Καταρχάς, μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις που ίσως χρειαστεί να πάρετε θα είναι, εάν θα πραγματοποιήσετε μαζί με την κατασκευή και την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας;

Για εμάς αυτό είναι αυτονόητο. Βέβαια η επιλογή είναι δική σας.

Ξεκινώντας η κατασκευή του ισοτόπου σας, θα πρέπει να έχετε καταλήξει με την εταιρεία όπου θα σας αναλάβει, σε κάποια βασικά σημεία.

Μερικά από αυτά είναι:

Μενού, Κατηγορίες, Σελίδες, Υποσελίδες, Περιεχόμενο. (Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς σε μια ιστοσελίδα. Πόσο μάλλον σε μια SEO Friendly ιστοσελίδα.) και τέλος τις λέξεις κλειδιά.

Σε αυτό το σημείο επιτρέψτε μου να προσθέσω κάτι ακόμη.

Η εταιρεία όπου θα αποφασίσετε να αναλάβει το project της επιχείρησής σας, έπειτα από μια συζήτηση μαζί σας και καταγράφοντας όλες τις ανάγκες σας και έπειτα από μια έρευνα για τον ανταγωνισμό, θα πρέπει να σας παρουσιάσει:

Ένα αναλυτικό πλάνο για το τι προτείνει πάνω στον τομέα του Digital Marketing.

Αυτό θα σας βοηθήσει πολύ να κατανοήσετε και να μάθετε νέους τρόπους και μεθόδους, που ίσως να μην γνωρίζατε. Με αποτέλεσμα να ξεκινήσετε σωστά την online παρουσία σας, χωρίς σπατάλες χρόνου αλλά και χρήματος.

Ας συνεχίσουμε τώρα σχετικά με το περιεχόμενο και τη δομή της ιστοσελίδας.

Αυτό που θα πρέπει να αντιληφθείτε είναι ότι το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι οργανωμένο, συναφή και με στρατηγική περιεχομένου. Σύμφωνα πάντα με την επιχείρησή και τον κλάδο που δραστηριοποιήστε. Αυτό θα γίνει, έπειτα από εκτενή ανάλυση του ανταγωνισμού.

Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τη Google !!!
Μας νοιάζει πολύ να “αρέσει” και να καταλαβαίνει την ιστοσελίδα μας η Google όσο τίποτε άλλο.
Η εμπιστοσύνη από την Google προς την ιστοσελίδα μας είναι μονόδρομος, εάν θέλουμε να πετύχουμε.

Slugs & URLs

Ένα slug είναι το μέρος μιας διεύθυνσης URL που προσδιορίζει μια συγκεκριμένη σελίδα σε έναν ιστότοπο σε μια ευανάγνωστη μορφή. Με άλλα λόγια, είναι το τμήμα της διεύθυνσης URL που εξηγεί το περιεχόμενο της σελίδας.

Στη διεύθυνση url θα πρέπει να γράφουμε μέσα σε λίγες μόνο λέξεις, τι περιλαμβάνει το σύνολο του περιεχομένου της σελίδας. Μόνο τις λέξεις κλειδιά. Αποφύγετε ημ/νιες και λέξεις που δημιουργούν πλεονασμό.

Ένα παράδειγμα:

https://yoursite.gr/2020/12/14/pagename/ (λάθος)
https://yoursite.gr/pagename/ (σωστό)

Το μόνο που είναι σημαντικό είναι το/τα keyword της σελίδας, οτιδήποτε άλλο απλά δεν χρειάζεται.

ή ένα ακόμη διαφορετικό παράδειγμα:

https://domain.com/whiskey/irish-whiskey/jameson-irish-whiskey/jameson-irish-whiskey-history/ (λάθος)
https://domain.com/whiskey/irish-whiskey/ (σωστό)

Οι δύο πρώτες χρήσεις της κύριας λέξης-κλειδιού έχουν νόημα, αλλά η τρίτη και η τέταρτη είναι πλεονασμός.

Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά σε αυτό το αναλυτικό άρθρο για να σας λυθούν τυχόν απορίες.

Μενού – Υπομενού – Περιήγηση

Η περιήγηση ενός επισκέπτη στην ιστοσελίδα θα πρέπει να γίνεται γρήγορα και χωρίς πολύ σκέψη. Το όλο θέμα είναι ο χρηστής να μπει, να βρει, να πραγματοποιήσει αυτό που θέλει (να λύσει το πρόβλημά του) και να φύγει.

Αυτό ονομάζεται User Experience, και επηρεάζει τις μηχανές αναζήτησης. Όπως επηρεάζει και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται, περιηγείται και καταλαβαίνει ο χρήστης μια ιστοσελίδα. Το άρθρο Πως το User Experience επηρεάζει τις μηχανές αναζήτησης; θα σας βοηθήσει.

Αν εμείς καταφέρουμε να τον μπερδέψουμε ή να τον βάλουμε στη θέση να ψάξει να βρει αυτό που θέλει… απλά θα φύγει !!! Αποτέλεσμα: (Υψηλό Bounce Rate (ποσοστό εγκατάλειψης) – Κακό σημάδι για την Google – Πτώση στα οργανικά αποτελέσματα.

Indexing – Crawling – Ranking

Για να πραγματοποιηθεί η ευρετηρίαση – ανίχνευση των σελίδων, των κατηγοριών, των URLs και γενικά ολόκληρης της ιστοσελίδας, θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν κάποιες τεχνικές SEO οι οποίες είναι αναγκαίες. Για παράδειγμα τίτλοι, meta tags, meta descriptions είναι μερικές από αυτές. Περισσότερα μπορείτε να βρείτε εδώ.

Για καλύτερη κατανόηση και αποτέλεσμα της κατάταξης μιας ιστοσελίδας, από τα “bots” που ελέγχουν καθημερινά εκατομμύρια από αυτές, είναι πάλι το περιεχόμενο και οι λέξεις κλειδιά, που υποδηλώνουν το τι κάνουμε και τι προσφέρουμε. Αρχεία όπως xml sitemaps και robots.txt καθορίζουν τα αποτελέσματα.

Θα ήθελα στο σημείο αυτό να διευκρινίσω κάτι.
Μπορεί να παρατηρήσατε ότι τονίζω πολύ τον όρο περιεχόμενο. Ναι είναι αλήθεια.
Αυτό γιατί, είναι πραγματικά απαραίτητο και αναγκαίο για κάθε είδους επιχείρηση, μικρής ή μεγάλης ιστοσελίδας.

Το περιεχόμενο είναι κάτι που δίνει ιδιαίτερη έμφαση η Google. Το μοναδικό και το πλούσιο περιεχόμενο εμπλουτισμένο με λέξεις κλειδιά, φωτογραφίες και links (συνδέσμους) είναι κάτι που προσθέτει στη βαθμολογία και ταυτόχρονα και στις κατατάξεις.

Links

Όπως είπαμε τα links είναι κάτι καλό για την ιστοσελίδα μας. Τα links χωρίζονται σε Internal(εντός), External(εκτός), επιπλέον Index | Noindex, Follow | Nofollow.

Για μέγιστα αποτελέσματα απαιτείται πληθώρα και συνδυασμός αυτών, στις κατάλληλες μορφές τους.

Ιστοσελίδες Φιλικές προς τα Κινητά SEO Friendly Ιστοσελίδες

Όπως θα γνωρίζετε και από τον εαυτό σας η χρήση των κινητών τηλεφώνων και γενικά των φορητών συσκευών είναι κάτι που δεν χρειάζεται περαιτέρω διευκρινίσεις. Οπότε χωρίς πολλά λόγια όλες οι ιστοσελίδες θα πρέπει απαραιτήτως, να είναι προσβάσιμες από smartphones, tablet, laptop, αλλά και παντός τύπου οθόνες για desktop.

SEO-webdesign-responsive-design
Responsive Web Design.

Με ποσοστό μεγαλύτερο του 5.20 δισεκατομμυρίων του παγκόσμιου πληθυσμού να έχουν και να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο, αντιλαμβάνεστε, πως από εκεί γίνονται και οι περισσότερες αναζητήσεις. Άρα βλέπετε πόσο αναγκαίο είναι να είναι και η δική σας ιστοσελίδα Mobile Friendly.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ακόλουθο τεστ και να ελέγξετε εάν η ιστοσελίδα σας είναι Mobile Friendly.

Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο σε μια καλή κατάταξη της ιστοσελίδας σας, παίζει και η ταχύτητα φόρτωσης.

Ταχύτητα Φόρτωσης (Page Speed)

Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο από τη Google για τις θέσεις που θα δώσει στις ιστοσελίδες της. Επιπλέον, κριτήριο είναι και η ταχύτητα φόρτωσης στα κινητά, πράγμα ιδιαιτέρως καθοριστικό.

Μια ιστοσελίδα που “μετράει” πάνω από 5 δευτερόλεπτα να φορτώσει και να ανοίξει το περιεχόμενο της, κινδυνεύει από τον χρήστη να την κλείσει. Κάτι πολύ κακό για την εμπειρία χρήστη, που κάνεις δεν θα ήθελε.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο από τα ακόλουθα τεστ και να ελέγξετε εάν η ιστοσελίδα σας φορτώνει γρήγορα καθώς και να ελέγξετε σφάλματα που σας βγάζει. PageSpeed, GTMetrix, WebPageSpeedTest, Pingdom.

Φιλοξενία & Όνομα Χώρου

Η φιλοξενία ιστοσελίδας (web hosting) και το όνομα χώρο (domain name), είναι το Α & το Ω. Χωρίς αυτά τα δύο δεν υπάρχει ιστοσελίδα, άρα δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε SEO, ούτε να μιλάμε για κάτι από τα παραπάνω.

Το κομμάτι αυτό το άφησα προς το τέλος για να μην σας μπερδέψω πάρα πολύ. Όμως δεν είναι κάτι που δεν μπορώ να μην σας το αναφέρω καθόλου.

Πρώτον: Το όνομα χώρου δεν είναι απλά μια “λέξη” που πληκτρολογούμε για να βρούμε μια ιστοσελίδα. Είναι πολλά παραπάνω. Το σωστό domain name θα πρέπει να είναι μικρό, σύντομο, να μένει στο υποσυνείδητο αυτού που θα το δει και φυσικά να είναι σχετικό με την επιχείρηση και αυτό που προσφέρετε.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το δικό μας. “project57.gr”

Εμείς ασχολούμαστε με την δημιουργία ιστοσελίδων, ηλεκτρονικών καταστημάτων, SEO κ.λ.π. άρα αναλαμβάνουμε κάποιο “project”. Έτσι λοιπόν ήρθε το “project57”.

Όσο για την κατάληξη, από τη στιγμή που το κοινό που στοχεύουμε είναι η Ελλάδα, απαραίτητο είναι το “.gr”.

Στο σημείο αυτό να πω πως η επιλογή του domain, δεν μας υποχρεώνει να περιέχει μια λέξη η φράση απόλυτα στοχευμένη, ώστε να είναι καλό για το SEO. Απλά μας βοηθάει λίγο. Δεν είναι ο κανόνας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε και το brand που θέλουμε να δημιουργήσουμε.

Δεύτερον: Φιλοξενία ιστοσελίδας (web hosting), πάρα πολύ σημαντικό. Τόσο για την μακροχρόνια και ομαλή πορεία της ζωής της ιστοσελίδας χωρίς προβλήματα, όσο και για μια ανοδική πορεία στο SEO.

Αναλυτικότερα… Το hosting μιας ιστοσελίδας, ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό για την φόρτωση της ιστοσελίδας, που αναφέραμε προηγουμένως.

Επίσης δεν λογίζεται ιστοσελίδα εν έτη 2022 να μην διαθέτει:

HTTP2 Πρωτόκολλο.

SSL Πιστοποιητικό Ασφαλείας. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για Eshop.

Συνοψίζοντας

Όπως θα κατανοήσατε από τα λεγόμενα μου, αυτά τα δύο SEO & Κατασκευή Ιστοσελίδας συνδέονται. Μπορεί να είναι δύο διαφορετικές συνθήκες μεταξύ τους, αλλά είναι αλληλένδετες.

Χάρη στον παράγοντα SEO, έχουμε μια ιστοσελίδα προσβάσιμη σε πάρα πολύ κόσμο. Αντίθετα, θα ήταν σαν να έχουμε “μια βάρκα στην μέση του ωκεανού”.

Δυστυχώς όμως αυτό συμβαίνει συχνά για διαφόρους λόγους. Μερικοί από αυτούς είναι:
1. Η λογική και όχι άδικη άγνοια του ενδιαφερόμενου.
2. Μπορεί να είναι η μη σύνεση ή παρότρυνση του επαγγελματία σε μια τέτοια στρατηγική από την αρχή της κατασκευής.
3. Και τέλος ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους είναι το κόστος.

Να σας πω κάτι γιατί θέλω να είμαι ειλικρινής απέναντί σας.

Το κόστος του SEO μπορεί να μην είναι κάτι αμελητέο, μπορεί να είναι άλλο ένα μηνιαίο ποσό στον προϋπολογισμό σας, αλλά πιστέψτε με, είναι προτιμότερο να ξεκινήσετε σταδιακά και παράλληλα, με την διαδικασία της κατασκευής της ιστοσελίδας, παρά να το κάνετε μετά από μήνες ή χρόνια.

Προφανώς τότε για να διορθωθούν πράγματα, θα κοστίσει παραπάνω και θα πάρει περισσότερο χρόνο για αποτελέσματα.

Επιπλέον μην ξεχνάτε και τον παράγοντα που ονομάζεται “χρόνος”. Το SEO δεν είναι μια διαδικασία που ξεκινάμε σήμερα και βλέπουμε αποτελέσματα σε 3 έως 6 μήνες.
Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας δεν σταματάει ποτέ και οι θέσεις κερδίζονται μέρα με τη μέρα.

Γι αυτό και πρέπει να είναι μια μηνιαία υπηρεσία και όχι εφάπαξ.

Κλείνοντας

Μια νέα ιστοσελίδα έχοντας στην φαρέτρα της από την αρχή τον στόχο που θέλει να πετύχει, δημιουργώντας πλάνο μαζί  με την στρατηγική SEO, τα αποτελέσματα στην επιχείρηση θα είναι γρηγορότερα και μεγαλύτερα.

Ελπίζω να σας βοήθησα και να καταλήξετε παίρνοντας την σωστή απόφαση για την επιχείρηση σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας




    WebsiteGoogleSocial MediaΜε σύστησε κάποιος άλλος


    ΤηλεφωνικάEmail


    Μοιραστείτε με φίλους

    Leave a comment

    Προτιμήσεις απορρήτου
    GDPR | Πολιτική απορρήτου | ασφάλεια & προσωπικά δεδομένα

    Τι είναι ο «GDPR»– Ισχύουσα Νομοθεσία
    Ο GDPR (General Data Protection Regulation General Data Protection Regulation )- «Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων» [Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 ΤΟΥ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016, αφορά στην διαμόρφωση ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντικαθιστά την προηγούμενη Νομοθεσία «Οδηγία 95/46/ΕΚ». Η (προηγούμενη) Οδηγία είχε ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία με το Ν. 2472/1997.

    Όλες οι πληροφορίες, οι οποίες έχουν να κάνουν με τα προσωπικά δεδομένα, διασφαλίζονται ως απόρρητες με την τήρηση της νομοθεσίας για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων.