Τα 7 πιο σημαντικά Social Media για μια Επιχείρηση
Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν διεισδύσει για τα καλά στην καθημερινότητα μας.
Έχουν μετατραπεί σε ένα “κύριο” τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και ερχόμαστε σε επαφή, με φίλους και συγγενείς.
Η έννοια “Social Networking” δεν είναι κάτι νέο. Πάντοτε ο άνθρωπος έψαχνε τρόπους να επικοινωνεί και να αλληλεπιδρά με τον κόσμο, ακόμα κι ας μην τον γνώριζε προσωπικά.
Απλά τώρα με τα Social Media στη ζωή μας, αυτό είναι πιο εύκολο, ευχάριστο και πιο διασκεδαστικό όταν γίνεται.
Τώρα όσον αφορά τα Social Media και τις επιχειρήσεις τα πράγματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα. Παλιά μια νέα επιχείρηση, ένα μαγαζί ή γραφείο, εκτύπωνε φυλλάδια καταλόγους και μοίραζε στο κόσμο ώστε να μάθουν για αυτόν και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Φυσικά αυτό γίνεται και τώρα το 2020.
Απλά προβάλουμε ταυτόχρονα την επιχείρηση μας και στο διαδίκτυο, γιατί οι περισσότεροι ψάχνουν, ερευνούν και αγοράζουν πλέον από αυτό.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να θέλουν και να πρέπει να προβληθούν και να ασχοληθούν με το Social Media Marketing.
Θα πρέπει να γνωρίζετε όμως, πως δεν είναι όλα τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για όλους. Δεν μπορεί κάθε είδους επιχείρηση να επιλέξει να προβληθεί σε όλα τα μέσα και αν το κάνει θα είναι δύσκολο και ίσως αποτύχει σε κάποια. Όχι γιατί δεν είναι καλή, αλλά γιατί δεν της ταιριάζει το κοινό που υπάρχει στο συγκεκριμένο κανάλι.
Πάμε τώρα να δούμε τα 7 πιο σημαντικά Social Media για μια επιχείρηση.
- Facebook
Ίσως το δημοφιλέστερο και πιο γνωστό για πολλούς. Στο Facebook θα βρείτε φίλους συμμαθητές και ίσως είναι το μοναδικό site το οποίο μπορείτε να έχετε καθημερινή επικοινωνία. Αλλά όχι μόνο. Μπορείτε να δημιουργήσετε επαγγελματική σελίδα και να προβάλετε την επιχείρηση σας. Να ποστάρετε άρθρα, με αποτέλεσμα να προωθήσετε το blog της Ιστοσελίδας σας, φωτογραφίες, να λέτε τη γνώμη σας, να δέχεστε και να κάνετε σχόλια και κριτικές.
- Twitter
Το συγκεκριμένο διαφέρει λίγο από το πρώτο. Και τυχαίνει να είναι το πιο απλό στη χρήση του. Εδώ μπορείτε να δημιουργήσετε ένα profile, να προσθέσετε τα στοιχεία της επιχείρησης, το link της ιστοσελίδας σας και λοιπές πληροφορίες. Μπορείτε να δημοσιεύετε άρθρα, να μοιραστείτε σκέψεις (tweets), εικόνες, αλλά και να επικοινωνήσετε με τους followers σας.
- Pinterest
Το Pinterest δεν έχει να κάνει με την επικοινωνία μέσω μηνυμάτων, αλλά με ότι αφορά τις εικόνες, τις φωτογραφίες και την προβολή τους. Αυτό ίσως το έχετε ακουστά μέσα από έρευνά σας για ιδέες, θέλοντας να φτιάξετε κάτι μόνοι σας, το λεγόμενο (DIY | Do-It-Yourself). Σε αυτό το κανάλι μπορείτε να προσθέσετε εικόνες από δουλειές σας, ένα portfolio από έργα σας, ιδέες για διάφορες χειρωνακτικές δουλειές κ.α.
- Tumblr
Το Tumblr είναι μία πλατφόρμα “μικρομπλόγκινγκ”, αλλά αποτελεί και κοινωνικό δίκτυο. Σε αυτό το κανάλι μπορείτε να δημιουργήσει ένα “microblog” και να ανεβάσετε εκεί δημοσιεύσεις, εικόνες, βίντεο, άρθρα, ηχητικά μηνύματα. Οι χρήστες τέλος μπορούν να σας ακολουθήσουν και να παρακολουθούν αυτά που post(άρετε).
- Linkedin
Το Linkedin είναι από τα μεγαλύτερα Social Media κανάλια επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης, που απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους για εύρεση εργασίας, αλλά και σε εταιρείες που αναζητούν άτομα για στελέχωση και εργασία. Ταυτόχρονα μπορείτε να δημιουργήσετε προσωπικό προφίλ και επαγγελματικό προφίλ της εταιρείας που διοικείται. Να παραθέσετε τις ικανότητες, την επαγγελματική σας εμπειρία, πληροφορίες της επιχείρησής σας, να δημιουργήσετε μια αγγελίες εργασίας. Τέλος μπορείτε να έχετε άμεση επικοινωνία με κάποιον άλλο χρήστη που θα σας ενδιαφέρει.
- Youtube
Το Youtube είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και ισχυρά Social Media κανάλια στο κόσμο και από πολλούς θεωρείται ο αντικαταστάτης της τηλεόρασης και όχι άδικα. Είναι το μέσο που αποτελείται από οπτικοακουστικό περιεχόμενο. Είναι το μέσο που λες τη σκέψη σου, παρουσιάζεις – προβάλλεις την δουλειά σου, δημιουργείς tutorials. Τα βίντεο του καναλιού μπορεί να είναι ορατά από εκατομμύρια κόσμο. Μπορούν να γίνονται subscribers (συνδρομητές) να κάνουν like, share, comment στο αναρτημένο περιεχόμενο και να έχετε επικοινωνία μαζί τους με αυτό τον τρόπο.
- Instagram
Το Instagram είναι και αυτό πλέον τα τελευταία χρόνια από τα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα εκεί έξω, ακόμα και από το Facebook. Έχει να κάνει κυρίως με φωτογραφίες, αλλά και με βίντεο λίγων δευτερολέπτων και λεπτών. Είναι ένας πολύ καλός και αποδοτικός τρόπος για προβολή της επιχείρησης, της δουλειάς, των προϊόντων, της υπηρεσίας που προσφέρετε, για να τη γνωρίσει, να τη μάθει και να την αγαπήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος χρήστης. Μπορούν να αρχίσουν να σας ακολουθούν, να σχολιάζουν, να κάνουν like, αλλά και να επικοινωνείτε κανονικά μαζί τους.
Κλείνοντας, θα πρέπει να γνωρίζετε πως το κάθε Social Media Κανάλι είναι διαφορετικό από το άλλο και όπως είπαμε παραπάνω δεν απευθύνονται όλα σε όλους. Το κάθε κανάλι έχει το κοινό του, το οποίο διαφέρει τόσο στην ηλικία όσο και στο τι θέλει να κάνει και τι θέλει να δει από το μέσο το οποίο χρησιμοποιεί.
Γι ‘αυτό ο τρόπος με τον οποίο θα πρέπει να προβάλετε μια επιχείρηση, θα πρέπει να γίνεται με γνώση και προσήλωση από αυτόν που το κάνει, στο ποιος είναι ο στόχος και τι θέλετε να κερδίσετε με αυτή σας την κίνηση.
Ίσως να σας ενδιαφέρει η Διαχείριση Social Media ή ακόμα η Διαφήμιση στα Social Media.